در گذشته و بدون آنکه به خودمان زحمت بدهیم تا بیاد بیاوریم در اکثریت سایتهای اینترنتی برای تبلیغات تلویزیونی ، روزنامه ای ، مجله و … همه آدرس های اینترنتی با پروتکل معمول http بصورت پیشفرض شروع میشدند و حتی گاهاً اسمی از آن برده نمیشد که هیچ عیب و ایرادی بر آن وارد نبود ( برای کم کردن زحمت کاربر آماتور از بعد فنی بصورت هدایت خودکار از http به https بصورت مخفی هم وجود دارد ) ولی در یکی دو سال اخیر نقش پروتکل های رمزنگاری بسیار مورد توجه کارشناسان امنیتی و موتورهای جستجوگر قرار گرفت.
این قضیه به استثنای تامین امنیت بالای آن در حساب کاربری افراد ، زمانی شکل جدی تر برای وب مستران به خود گرفته است که گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجوگر حال حاضر وب طی خبری در وبلاگ خود اعلام کرد که یکی از عوامل تاثیر گذار از صدها مورد تاثیرگذار در رتبه بندی های جستجو ها از سال ۲۰۱۷ به بعد استفاده وب مستران ( مدیران سایت ها) استفاده از پروتکل امن ssl برای وب سایت شخصی ، شرکتی و سازمانی خود است که میبایست توسط مدیران سایتها و یا تکنسین های سئو مورد توجه قرار گیرد و آن را بصورت https در وبسایت ها خود اجرایی نمایند.