دسته بندی

مقالات سئو

در بخش مقالات آموزشی سئو (SEO ) و بهینه سازی سایت سعی بر آن داریم که تکنیکی ترین راه های افزایش موثر رتبه در گوگل را برای علاقه مندان کامل شرح دهیم.

نقشه حرارتی یا هیت مپ ( Heat Map ) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟



نقشه حرارتی در واقع تصاویر و داده های گرافیکی میباشد که کنترل رفتار کاربران را در صفحات یک سایت دنبال میکند . در واقع این دنبال کردن رفتار کاربران به وسیله چشم انجام نمیشود بلکه به وسیله رفتار موس در صفحه دسکتاپ انجام میشود که بدین بصورت به شما اطلاع میدهد که رفتار کاربران در قبال سایت شما به چه گونه بوده است.این را اشاره کنیم که آمارهای خروجی از نقشه حرارتی بصورت دقیق و ۱۰۰ درصد نمیباشد اما به شما کمک میکند که بفهمید کدام بخش های سایتتان باید بهبود بیابند و یا ویرایش شوند تا دارای بیشترین میزان نرخ تبدیل و واکنش کاربران شود.

نقشه حرارتی یا هیت مپ ( Heat Map ) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟
یکی از دلایل پرداختن به موضوع نقشه حرارتی در مقالات سئو سایت در واقع به سئو داخلی برمیگردد زیرا یکی از فاکتورهای موثر در آن است که بر حسب آزمون و خطاهای بسیار در سایت ها و پروژه های مختلف انجام شده به دست آمده است که تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله سئو در اختیار کاربران سایت انتایم سئو قرار دهیم. استفاده از انکر تکست های متناسب با توجه به نقشه حرارتی سایت در بخش های مختلف وب سایت و استفاده آن در هدر ، سایدبار ، فوتر و … بصورت هوشمندانه باعث میگردد تا به نوعی اهمیت صفحات موجود با توجه به میزان کلیک های بیشتر نزد گوگل مورد الویت قرار گیرد.
به هر میزان اطلاعاتی که از نقشه های حرارتی دریافت می کنید بهتر است با اطلاعات جمع آوری شده از Google Analytics مورد مطالعه قرار گیرند تا با کمک تحلیلگرهای حرارتی اطلاعات کیفی بیشتری بدست آورید که بتوانید جزئیات را اندازه گیری کنید که متوجه شوید چگونه کاربران با صفحه خود ارتباط برقرار می کنند که میتواند گامی بلند در مباحث داخلی سئو و بهینه سازی سایت باشد.

ادامه مطلب

نا امن بودن سایت های بدون https و پیام هشدار گوگل در وبمستر تولز



شب گذشته خبری در وبلاگ مرورگر محبوب گوگل کروم منتشر شد که حاکی از آن دارد در طی یکی دو روز اخیر برخی از کاربران در پنل وبمسترتولز گوگل ، پیامی با عنوان ” Chrome will show security warnings on http://www.***.com ” دریافت کرده اند.

پیام هشدار وبمستر تولز گوگل مبنی بر نا امن بودن سایت های بدون https

در واقع هدف از ارسال پیام هشدار وبمستر تولز به کاربران خود این بوده است که گوگل از ماه اکتبر ۲۰۱۷ ( در نسخه گوگل کروم ۶۲ ) به بعد قصد دارد فرم های ورودی اطلاعات در وب سایت ها را بدون استفاده از ssl ناامن در نظر بگیرد و با پیام “Not secure” به کاربران هشدار دهد. به همین دلیل شب گذشته از طریق Google Search Console به صاحبان سایت هایی که در صفحات خود از پروتکل http برای ورودی اطلاعات استفاده میکنند پیامی به مانند تصویر زیر ارسال کرد.

ادامه مطلب

اضافه کردن موقعیت مکانی کسب و کار در نقشه گوگل



این روزها شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر به سرعت در حال تسهیل سازی خدمات برای کسب و کارها و صاحبین مشاغل در فضای آنلاین و اینترنت هستند که باعث شده خیلی از افراد بروز در این زمینه فرصت را غنیمت بشمارند و از قافله توسعه کسب و کار خود عقب نمانند. یکی از هیجان انگیزترین و کاربردی ترین آپدیت هایی که چند وقت اخیر موتور جستجوگر گوگل انجام داده این است که با تلفیق کردن سرویس نقشه و هسته موتورجستجو خود ( سئو محلی ) این امکان را به صاحبین کسب و کار میدهد که با درج موقعیت مکان تجاری خود در گوگل ، نتایج مرتبط با جستجو های محلی را برای کاربران دیگر نمایش دهد تا از این رو به کسب و کارهای لوکال روح تازه ای ببخشد.

اضافه کردن موقعیت مکانی کسب و کار در نقشه گوگل

البته ناگفته نماند اضافه کردن موقعیت مکانی از گذشته هم با سرویس Google Map Marker وجود داشت است ولی تقریبا این موضوع از اوایل سال ۲۰۱۷ نحوه ایجاد آن دستخوش تغییراتی شد و با شیوه جدید رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و باعث شد گوگل نتایج لوکال و موقعیت مکانی ها را در جستجوهای کاربران دخیل کند و برای رونق بیشتر آنها در الویت بگذارد . یکی از مزیت های عالی نمایش نتایج محلی گوگل امکان درج اطلاعات اضافی به غیر از آدرس مکانی ، مانند دسته بندی شغلی ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، ساعت کاری و … میباشد که باعث میشود حیاتی ترین اطلاعات لازم و ضروری هر کسب و کار براحتی در اختیار کاربران قرار گیرد.

ادامه مطلب

راه های موثر افزایش بازدیدکننده و ترافیک سایت از گوگل



چگونه بازدیدکننده های سایت را از گوگل افزایش دهیم سوالیست که به دفعات متعدد روزانه در مشاوره سئو پرسیده میشود به همین دلیل تصمیم گرفتم که در مقاله ای تخصصی از سری مقالات سئو در سایت آن تایم سئو به آن بپردازم.

بطور قطع مهم ترین پازل هر سایت برای هر وبمستر این است که چگونه روز به روز به شمار بینندگان سایتش اضافه کند که در نتیجه منجر به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه اش در سایت الکسا نیز به موازات شود. شاید کسل کننده ترین بخش مدیریت یک سایت و کسب و کار آنلاین این است که سری به آمارهای روزانه سایتتان بزنید و ببینید آمار امروزتان با آمار دیروزتان یکی است ، یا آمار امروزتان به نسبت هفته پیش همین موقع پیشرفتی نداشته است ، یا اینکه آمار سایتتان به نسبت وضعیت ماه پیشتان در همین لحظه نه تنها رشدی نداشته بلکه افت در بازدید سایت هم وجود داشته است. خب طبیعتا همچنین پیشامدهایی میتواند روی انگیزه ادامه کار یک وبمستر اثر بگذارد و یا در خیلی از موارد دیده شده موجب متوقف شدن کسب و کار اینترنتی شده است .

راه های موثر افزایش بازدیدکننده و ترافیک سایت از گوگل

پیشنهادی که همیشه در مشاوره های سئو به کاربران عزیز داده میشود این است که قبل از راه اندازی سایت و یا حین تمرکز بر روی فعالیت و کسب و کار اینترنتی خود همیشه سوالات زیر را با خود مرور کنند.

ادامه مطلب

چگونه دسترسی گوگل وبمستر تولز به افراد بدهیم ؟



سرویس گوگل وبمستر تولز یکی از اصلی ترین راه های بررسی وضعیت موجود در سئو و بهینه سازی سایت میباشد که بعضی اوقات بنا به دلایل فنی نیاز داریم سایت ما توسط یک کارشناس و متخصص سئو بررسی شود. استفاده از این سرویس نیز به مانند بقیه سرویس های گوگل نیاز ثبت نام و حساب کاربری از قبل دارد.

در این مقاله آموزش سئو فرض را بر این میگیریم که شما از قبل اکانت گوگل را ایجاده کرده و سایتتان را نیز در کنسول جستجوی وبمستر تولز گوگل ثبت کرده اید و برای آن نقشه سایت ( Sitemap ) نیز تعریف کرده اید. اگر تا به اکنون این کار را نکرده اید در مقاله های بعدی آموزش چگونگی استفاده و مراحل ایجاد آن را نیز در سایت آن تایم سئو قرار خواهیم داد.

گوگل وبمستر تولز

به وفور شنیده ایم که دوستان نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را برای بررسی وضعیت سئو گوگل وبسمتر تولز براحتی در اختیار سایر افراد یا متخصصان سئو قرار میدهند. به طور یقین انجام چنین کاری منطقی و صحیح نمیباشد که نام کاربری و پسورد حساب کاربری گوگلتان را که در موارد مختلف از قبیل ( سرویس جی میل ، گوشی اندروید شخصی و … ) ممکن است مورد استفاده قرار گرفته باشد را در اختیار اشخاص دیگری حتی متخصصین سئو تا حد لزوم قرار دهید. بارها پیش آماده که مدیران سایتها با قرار دادن حساب کاربری گوگل وبمستر تولزشان به دست افراد غیرمسئول و غیرمتخصص دچار خسارت های جبران ناپذیری شده اند که رفع کردن آنها گاها حتی غیرقابل بازگشت بوده است ، برای همین امر در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.
اما گوگل برای حل این مشکل چاره اندیشیده است که نیازی به دادن یوزرنیم و پسوردتان به اشخاص دیگری نباشد. در ادامه مقاله آموزش SEO همراه ما باشید تو روند سطح دسترسی دادن ( Permission ) به فرد مورد دلخواه را فرا بگیرید.

ادامه مطلب