دسته بندی

مقالات سئو

در بخش مقالات آموزشی سئو (SEO ) و بهینه سازی سایت سعی بر آن داریم که تکنیکی ترین راه های افزایش موثر رتبه در گوگل را برای علاقه مندان کامل شرح دهیم.

چگونه دسترسی گوگل وبمستر تولز به افراد بدهیم ؟

سرویس گوگل وبمستر تولز یکی از اصلی ترین راه های بررسی وضعیت موجود در سئو و بهینه سازی سایت میباشد که بعضی اوقات بنا به دلایل فنی نیاز داریم سایت ما توسط یک کارشناس و متخصص سئو بررسی شود. استفاده از این سرویس نیز به مانند بقیه سرویس های گوگل نیاز ثبت نام و حساب کاربری از قبل دارد.

در این مقاله آموزش سئو فرض را بر این میگیریم که شما از قبل اکانت گوگل را ایجاده کرده و سایتتان را نیز در کنسول جستجوی وبمستر تولز گوگل ثبت کرده اید و برای آن نقشه سایت ( Sitemap ) نیز تعریف کرده اید. اگر تا به اکنون این کار را نکرده اید در مقاله های بعدی آموزش چگونگی استفاده و مراحل ایجاد آن را نیز در سایت آن تایم سئو قرار خواهیم داد.

گوگل وبمستر تولز

به وفور شنیده ایم که دوستان نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را برای بررسی وضعیت سئو گوگل وبسمتر تولز براحتی در اختیار سایر افراد یا متخصصان سئو قرار میدهند. به طور یقین انجام چنین کاری منطقی و صحیح نمیباشد که نام کاربری و پسورد حساب کاربری گوگلتان را که در موارد مختلف از قبیل ( سرویس جی میل ، گوشی اندروید شخصی و … ) ممکن است مورد استفاده قرار گرفته باشد را در اختیار اشخاص دیگری حتی متخصصین سئو تا حد لزوم قرار دهید. بارها پیش آماده که مدیران سایتها با قرار دادن حساب کاربری گوگل وبمستر تولزشان به دست افراد غیرمسئول و غیرمتخصص دچار خسارت های جبران ناپذیری شده اند که رفع کردن آنها گاها حتی غیرقابل بازگشت بوده است ، برای همین امر در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.
اما گوگل برای حل این مشکل چاره اندیشیده است که نیازی به دادن یوزرنیم و پسوردتان به اشخاص دیگری نباشد. در ادامه مقاله آموزش SEO همراه ما باشید تو روند سطح دسترسی دادن ( Permission ) به فرد مورد دلخواه را فرا بگیرید.

ادامه مطلب

از سئو و بهینه سازی سایت تا افزایش رتبه در الکسا

یکی از شایع ترین سوالاتی که همیشه از بنده به عنوان یک کارشناس سئو در مشاوره سئو پرسیده میشود این است که بعد انجام سئو سایتشان چه رتبه ای را در سایت الکسا کسب میکند. در واقع باید بگوییم که پاسخ صریح و قاطعی به این پرسش وجود ندارد چون به عوامل زیادی برمیگردد.
برای همین این امر رو برای خودم مهم دیدم که مقاله ای در این خصوص بنویسم که از ابعاد مختلف نسبت به این موضوع پرداخته شود تا دامنه توقعات و تفکرات افراد راجب به این موضوع علی الخصوص برای افراد تازه وارد به دنیای وب کمی تغییر و بیش از پیش روشن شود.

از سئو و بهینه سازی سایت تا افزایش رتبه در الکسا
کمتر کسی در محیط وب کار کرده باشد و اسم سایت الکسا که از زیرمجموعه های سایت معروف فروشگاه اینترنتی آمازون میباشد به گوشش نخورده باشد. این سایت از سال ۱۹۹۶ میلادی با هدف رتبه بندی جهانی و کشوری سایت ها آغاز به کار کرد. بطور حتم در حال حاضر دنیای وب شاید مهمترین دغدغه هر وبمستر ، مدیر سایت ، صاحب کسب و کار دارای سایت و … این است که سایت خود را در رده بالای رتبه های سایت الکسا قرار دهد. در واقع حقیقت غیرقابل انکار این است که دستیابی به رتبه های بالا در این سایت میتواند برندسازی کسب و کارتان را به میزان زیادی نزد علاقه مندان آشنا با سایت الکسا نه همه کاربران عادی افزایش دهد.

ادامه مطلب

دلایل افت بازدید و رتبه عبارات سایت در گوگل

شاید بدترین تراژدی برای هر وبمستر در وب افت بازدید و کاهش رتبه در نتایج موتورهای جستجوگر از جمله گوگل باشد. اتفاقی که ممکن است حتی به نابودی کسب و کار اللخصوص کسب و کارهای تولید محتوا محور وابسته به گوگل وبمسترها منجر شود که ممکن است به دلایل عمدی و یا غیر عمدی این اتفاق ناخوشایند رخ دهد و آن چه که باقی میماند کوهی از غم و استرس و از دست دادن امید برای ادامه فعالیت است که ممکن است گریبان گیر هر فردی شود .

افت بازدید و رتبه عبارات سایت در موتور جستجوگر گوگل و همه دلایل مهم آن

عبارت ها و کلماتی که ممکن است سالهای سال برای آن زحمت فراوانی کشیده باشد ولی یک شبه بنا به دلایل نامعلومی دچار افت بازدید شدید و حذف از صفحه اول و نزول به رتبه های پایین تر و یا بطور کل حذف از کل نتایج گوگل منجر شود.

این چالش سئو را در این آموزش از سری مقالات سئو از سایت آن تایم سئو را از دو بعد میتوان بررسی نمود . بعد اول این است که که لینک و عبارتی از سایت شما که قبلا رنک خوبی در گوگل داشته است به مرور زمان دچار افت بازدید تدریجی شود که این افت تدریجی را میتوان منطقی تلقی کرد که شاید پاره ای از آن مسائل را مدیر سایت مذکور خواه ناخواه با آن درگیر و نقش پررنگی در آن مسائل داشته باشد. بعد دوم و خطرناک آن را میتوان به افت یکباره و چند روزه سایت نزد گوگل اشاره کرد.

ادامه مطلب

کارشناس و متخصص سئو کیست ؟

امروزه سئو نقش مهمی در رونق کسب و کارهای مختلف ایفا میکند که خیلی از صاحبان کسب و کارها از آن غافل هستند و یا به آن اهمیتی نمیدهند. به تبع برای بهینه سازی وبسایت و افزایش بازدیدکنندگان هدف باید این امر توسط یک کارشناس سئو به وقوع بپیوندد.

کارشناس و متخصص سئو کیست ؟
خیلی از صاحبان کسب و کار یا وبمستران با آگهی از این که سئو در رونق کسب و کار آن ها موفق است عجولانه و سطحی با این قضیه برخورد میکنند و انتظار راه هزار شبه را یک شبه دارند که از این رو به افراد ناوارد و کم دانش در زمینه سئو میسپارند که در بسیاری از مواقع نه تنها که به نتیجه نمیرسند بلکه نتیجه ای معکوس برای آن ها رخ میدهد و ممکن است همان رتبه ای را هم که دارند از دست بدهند و یا برای همیشه از نتایج گوگل حذف شوند.

افراد غیرمتخصص سئو معمولا پروژه های با کلمات کلیدی رقابتی کم را به عنوان پروژه موفق خود یاد و از آن به عنوان نمونه کار خود نام میبرند. ولی آیا در پروژه های رقابتی قوی نیز میتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند ؟

ادامه مطلب

سئو و بهینه سازی محلی ( Local SEO ) چیست و چه کاربردی دارد ؟

در چندین بروزرسانی الگوریتم های موتور جستجوگر ، گوگل دست خوش تغییرات بسیار زیادی به نسبت سالهای گذشته شد که یکی از این تغییرات و مباحث داغ و پرکاربرد استفاده از بحث لوکال سئو در روند بهینه سازی وب سایت بود.

سئو و بهینه سازی محلی ( Local SEO ) کسب و کارها

لوکال سئو چیست ؟ بهینه سازی محلی یا لوکال سئو ( Local SEO ) شیوه جدیدی از بهینه سازی وب سایت به شما می آید که جستجو عبارات کاربران در گوگل به نقطه جغرافیایی محل سکونت به شدت وابسته و تغییر پذیر میباشد. در واقع شناسایی کاربران از طریق IP برای موتورهای جستجوگر صورت میگیرد که به لحاظ فنی کار چندان پیچیده ای نیست ولی تکنیک بسیار اثر بخشی برای دیده شدن کسب و کارهای محلی به شمار می آید.

ادامه مطلب

  • 1
  • 2