برچسب

سئو و بهینه سازی

نقشه حرارتی یا هیت مپ ( Heat Map ) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟



نقشه حرارتی در واقع تصاویر و داده های گرافیکی میباشد که کنترل رفتار کاربران را در صفحات یک سایت دنبال میکند . در واقع این دنبال کردن رفتار کاربران به وسیله چشم انجام نمیشود بلکه به وسیله رفتار موس در صفحه دسکتاپ انجام میشود که بدین بصورت به شما اطلاع میدهد که رفتار کاربران در قبال سایت شما به چه گونه بوده است.این را اشاره کنیم که آمارهای خروجی از نقشه حرارتی بصورت دقیق و ۱۰۰ درصد نمیباشد اما به شما کمک میکند که بفهمید کدام بخش های سایتتان باید بهبود بیابند و یا ویرایش شوند تا دارای بیشترین میزان نرخ تبدیل و واکنش کاربران شود.

نقشه حرارتی یا هیت مپ ( Heat Map ) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟
یکی از دلایل پرداختن به موضوع نقشه حرارتی در مقالات سئو سایت در واقع به سئو داخلی برمیگردد زیرا یکی از فاکتورهای موثر در آن است که بر حسب آزمون و خطاهای بسیار در سایت ها و پروژه های مختلف انجام شده به دست آمده است که تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله سئو در اختیار کاربران سایت انتایم سئو قرار دهیم. استفاده از انکر تکست های متناسب با توجه به نقشه حرارتی سایت در بخش های مختلف وب سایت و استفاده آن در هدر ، سایدبار ، فوتر و … بصورت هوشمندانه باعث میگردد تا به نوعی اهمیت صفحات موجود با توجه به میزان کلیک های بیشتر نزد گوگل مورد الویت قرار گیرد.
به هر میزان اطلاعاتی که از نقشه های حرارتی دریافت می کنید بهتر است با اطلاعات جمع آوری شده از Google Analytics مورد مطالعه قرار گیرند تا با کمک تحلیلگرهای حرارتی اطلاعات کیفی بیشتری بدست آورید که بتوانید جزئیات را اندازه گیری کنید که متوجه شوید چگونه کاربران با صفحه خود ارتباط برقرار می کنند که میتواند گامی بلند در مباحث داخلی سئو و بهینه سازی سایت باشد.

ادامه مطلب

از سئو و بهینه سازی سایت تا افزایش رتبه در الکسا



یکی از شایع ترین سوالاتی که همیشه از بنده به عنوان یک کارشناس سئو در مشاوره سئو پرسیده میشود این است که بعد انجام سئو سایتشان چه رتبه ای را در سایت الکسا کسب میکند. در واقع باید بگوییم که پاسخ صریح و قاطعی به این پرسش وجود ندارد چون به عوامل زیادی برمیگردد.
برای همین این امر رو برای خودم مهم دیدم که مقاله ای در این خصوص بنویسم که از ابعاد مختلف نسبت به این موضوع پرداخته شود تا دامنه توقعات و تفکرات افراد راجب به این موضوع علی الخصوص برای افراد تازه وارد به دنیای وب کمی تغییر و بیش از پیش روشن شود.

از سئو و بهینه سازی سایت تا افزایش رتبه در الکسا
کمتر کسی در محیط وب کار کرده باشد و اسم سایت الکسا که از زیرمجموعه های سایت معروف فروشگاه اینترنتی آمازون میباشد به گوشش نخورده باشد. این سایت از سال ۱۹۹۶ میلادی با هدف رتبه بندی جهانی و کشوری سایت ها آغاز به کار کرد. بطور حتم در حال حاضر دنیای وب شاید مهمترین دغدغه هر وبمستر ، مدیر سایت ، صاحب کسب و کار دارای سایت و … این است که سایت خود را در رده بالای رتبه های سایت الکسا قرار دهد. در واقع حقیقت غیرقابل انکار این است که دستیابی به رتبه های بالا در این سایت میتواند برندسازی کسب و کارتان را به میزان زیادی نزد علاقه مندان آشنا با سایت الکسا نه همه کاربران عادی افزایش دهد.

ادامه مطلب